עיצוב החיוך כחלק מאסתטיקת הפנים

עיצוב החיוך - אישה צעירה עם חיוך רחב

כל אדם מעוניין להיראות במיטבו וליהנות מחיוך מושלם. כדי לעצב את החיוך המושלם ניתן לעבור מגוון טיפולים לשיקום הפה וטיפולים אסתטיים במרפאת שיניים המתמחה בכך. השילוב בין טיפולים אסתטיים על ידי רופא שיניים מנוסה ועל ידי מומחה לאסתטיקה הוא הפתרון המנצח לחיוך המושלם עם שיניים לבנות ובריאות, כמו כוכבי הקולנוע, הדוגמניות המפורסמות ומפורסמים נוספים.

 עיצוב החיוך באמצעות טיפול פנים 

רגע לפני שמתמסרים לסכין המנתחים כדאי לדעת כי ניתן לעבור מגוון טיפולי פנים במטרה להשיג את החיוך היפה והמושלם. כך למשל ניתן לעבור טיפולים כגון הזרקות של חומצה היאלורונית ובוטוקס. חומרי המילוי נועדו להחלקת קמטים וקמטוטים, להדגשת קו הלסת, למילוי אזורים בהם השומן התת עורי צנח ועוד.

כמו כן, כיום ניתן לעבור מגוון טיפולים לתיקון החיוך, יש גם טיפול ייעודי למי שחושף חניכיים מעל המקובל. הסטנדרט לחיוך מושלם ללא חשיפת חניכיים גדולה מדי הוא עד 4 מ"מ. חשוב לציין כי חיוך חושף חניכיים עלול להיגרם מסיבות שונות ויש לעבור אבחון מקצועי כדי לגלות מה גורם לכך. בהתאם לממצאי האבחון המטופל יקבל פתרונות אפקטיביים, לדוגמה:

  • טיפול בחניכיים – ניתוח באזור החניכיים להסרת רקמה עודפת, הליך זה נקרא בעגה המקצועית הארכת כותרת.
  • טיפולי שיניים – מעבר לטיפולי שיניים רגילים לקבלת חיוך מלא בשיניים לבנות וצחורות, ניתן להאריך את מראה השיניים בפיו של המטופל באמצעות חיפוי השיניים או התקנת כתרים ארוכים מהרגיל המיוצרים מחרסינה דקה באסתטיקה גבוהה במיוחד.
  • טיפולי אורתודנטיה – במקרים מסוימים כדאי לשלב טיפולי אורתודנטיה יחד עם טיפולים אסתטיים נוספים ועם טיפולים מיוחדים לשיקום הפה כגון ציפוי שיניים בעלי חרסינה דקיקים, כתרים מיוחדים וחיפוי שיניים.
  • טיפול לשפתיים במקרים בהם מאבחנים תנועתיות יתר של השפתיים העליונות הגורמת לחשיפה גדולה מדי של החניכיים, ניתן לעבור טיפולים קוסמטיים ואסתטיים כגון מילוי ועיצוב השפתיים באמצעות הזרקת בוטוקס, אך חשוב לזכור כי הטיפול מתאים לתקופה של 4-6 חודשים ולאחר מכן יש לחזור עליו.

 

ניתוחי פנים לעיצוב החיוך המושלם

כאמור, יש מגוון פתרונות בתחום האסתטיקה כדי לעצב את החיוך המושלם, בהתאמה למאפייני ולמבנה הפנים של הטופל, וכדי להגשים את כל חלומותיו. בין השאר, ניתן לעצב את החיוך באמצעות הליכים כגון:

  • הרמת שפה – עם השנים וכתוצאה מנזקי הזמן השפתיים הופכות לדקות יותר, לרוב הן גם מתארכות. בהליך להרמת השפה מסירים רצועות של עור עודף, יוצרים שפתיים קצרות יותר עם מראה משורבב הנחשב למושך ולאסתטי יותר. כמו כן, ניתן לתקן את החיוך ולמנוע את המראה העצוב כאשר זוויות הפה צונחות מטה וגורמות למראה בכי ועצב.
  • מילוי שפתיים הליך פשוט במהלכו מחדירים חומצה היאלורונית לשפתיים לצורך מילוי, אפשר גם באמצעות השתלת רקמה טבעית מהגוף או מילוי באמצעות שומן טבעי.

 

טיפולי שיניים אסתטיים

אין להסתפק רק בטיפולים קוסמטיים או בהליכים כירורגיים מעולם האסתטיקה, חשוב לטפל גם בשיניים כדי להשיג את החיוך המושלם. רופאי השיניים מציעים מגוון טיפולים אסתטיים שביניהם פתרונות רבים להשגת חיוך מלא בשיניים צחורות ויפות, למשל:

  • טיפולי הלבנת שיניים במרפאה או בבית.
  • ציפוי חרסינה לשיניים.
  • יישור שיניים באמצעות גשרים שקופים.

בנוסף, בהתאם לצורך אפשר לעבור טיפולים נוספים לשיקום הפה ולעיצוב החיוך המושלם, לדוגמה השתלות שיניים למי שסובל מאובדן שיניים, החלפת כתרים ישנים ועוד.

שתפו עם חבר
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן